Livet på Rabo

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Inte Lätt Att Vara Man På Stormarknaden

Av Magda - 5 januari 2011 17:23

Idag har jag storhandlat alldeles ensam, skönt med lite egentid samtidigt som det är lite tråkigt att handla själv. Nu var jag ju inte ensam i affären, det var en hel hop med människor där. Ett äldre par befann sig ungeär där jag var hela tiden i affären, mannen tycktes inte göra något rätt den stackarn. Han blev ombedd att hämta spagetti och när han kom tillbaka var det fel märke, han blev ombedd att hämta juice och stod antagligen förlänge vid juicehyllan och valde för kvinnan skrek åt honom att "ta den vi har hemma o kom nån gång!". Mannen såg ännu mer lidande ut, antar att han inte hade en aning om vad det var för juice de hade hemma...inte lätt att vara man alltid. Han såg faktiskt ut som om han önska sjunka genom golvet, jag har inte sett sånt lidande sen jag såg en man med 2 barn i kundvagnen stå inne på Ge-Kås i Ullared och vänta på den förmodade frun/mamman i provhytten. Det var inte roligt för denne man, varför hade hon tagit med honom egentligen? Jag roades av det iallafall så jag borde ha tackat kvinnan för dagens underhållning, men det gjorde jag inte ty jag är väluppfostrad och beter mig oftast därefter,

Jag fick med mig en massa mat hem, 6 kassar blev det. Så nu måste vi väl ha så vi klarar oss ett tag?

Jag lyckades stå emot sötsuget oxå, inte en kaka/godisbit eller läsk slank ner i vagnen idag. Inte utan att jag är lite imponerad av mig själv. Bra Magda!


Nu ska jag tala lite med vår dotter för jisses vad hon tjålar! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 5 januari 2011 23:54

Jag kommer inte längre blogga här, jag har flyttat till minbebis.com   Ny adress, samma tjat.   http://minbebis.com/blogg/magda   Hoppas vi ses där! ...

Av Magda - 4 januari 2011 20:55

Mina auktioner på Tradera går bättre än förväntat, mye bättre. Ja alla går ju inte svinbra men det är vissa som kommit upp i priser jag inte ens kunde drömma om, samtidigt som vissa inte ens är budade på. Mina kläder ligger på utropspirs 1kr eller in...

Av Magda - 4 januari 2011 17:32

Idag har jag varit med lilla Nora till bvc. Det var dags för första vaccinationen idag, två sprutor en i varje lår. Det var inte jätteroligt att bli stucken i benen men jag tycker ändå hon var väldigt duktig. Skrek i kanske 1-2 minuter och sen var ...

Av Magda - 3 januari 2011 21:49

Det är helt sjukt, idag är trejdedagen utan läsk och jag ser colaflaskor när jag blundar. Riktigt så illa är det inte men jag kan känna smaken i munnen och jag känner ett grymt begär av att hitta en flaska och svepa den. Jag har enorm abstinens, j...

Av Magda - 3 januari 2011 11:32

Idag ska jag åka till affären, jag ska INTE köpa cola. Jag har efter många timmars grubblande kommit fram till att det inte går att förtära något som inte finns framför en. Så om jag bara lyckas vara fokuserad och inte ge efter för gamla vanor eller ...

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards