Livet på Rabo

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Dag 30. Ett Sista Ögonblick

Av Magda - 31 december 2010 14:52

Jag skriver som sagt de två sista inläggen från utmaningen idag, här kommer det allra sista. Tycker inte det passar att börja det nya året med rubriken "ett sista ögonblick".

 

Mitt sista ögonblick i livet vet jag inte när det kommer. Ingen vet exakt när de ska gå ur tiden, och tur är väl det. Jag hoppas att jag när stunden är kommen och mitt sista ögonblik inträffar att jag är en nöjd liten tant. Att livet har varit mestadels snällt mot mig och att jag åldrats med hedern i behåll. Vill inte bli dement och okapabel att ta hand om mig själv, men om jag blir det hoppas jag att jag är lyckligt ovetande om det eller att nån vänlig själ lurar mig att jag kan gå på vatten så jag glatt stegar ut på sjön och sjunker.

Jag hoppas att jag vid mitt sista ögonblick fått uppleva massa glädje med mina nära och kära, sett fler delar av världen än jag nu gjort,och fått mer erfarenheter än jag kan föreställa mig.

Jag hoppas på ett bra sista ögonblick, hoppas att det dröjer minst 55 år till den dagen kommer och att jag då lämnar världen med ett leende.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 5 januari 2011 23:54

Jag kommer inte längre blogga här, jag har flyttat till minbebis.com   Ny adress, samma tjat.   http://minbebis.com/blogg/magda   Hoppas vi ses där! ...

Av Magda - 5 januari 2011 17:23

Idag har jag storhandlat alldeles ensam, skönt med lite egentid samtidigt som det är lite tråkigt att handla själv. Nu var jag ju inte ensam i affären, det var en hel hop med människor där. Ett äldre par befann sig ungeär där jag var hela tiden i aff...

Av Magda - 4 januari 2011 20:55

Mina auktioner på Tradera går bättre än förväntat, mye bättre. Ja alla går ju inte svinbra men det är vissa som kommit upp i priser jag inte ens kunde drömma om, samtidigt som vissa inte ens är budade på. Mina kläder ligger på utropspirs 1kr eller in...

Av Magda - 4 januari 2011 17:32

Idag har jag varit med lilla Nora till bvc. Det var dags för första vaccinationen idag, två sprutor en i varje lår. Det var inte jätteroligt att bli stucken i benen men jag tycker ändå hon var väldigt duktig. Skrek i kanske 1-2 minuter och sen var ...

Av Magda - 3 januari 2011 21:49

Det är helt sjukt, idag är trejdedagen utan läsk och jag ser colaflaskor när jag blundar. Riktigt så illa är det inte men jag kan känna smaken i munnen och jag känner ett grymt begär av att hitta en flaska och svepa den. Jag har enorm abstinens, j...

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards