Livet på Rabo

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Magda - 23 december 2010 16:39

God Jul på er!     

Av Magda - 23 december 2010 12:47

Ja som sagt i förra inlägget så tycker jag att rubriken är under all kritik, heter det inte "det här gör mig upprörd"? Är det kanske bara jag som inte kan svenska men inte sjutton låter det bra det som står i rubriken?

 

Jaja, upprörd betyder enligt synonymboken exempelvis : uppriven, bestört, chockad, arg, vred, sårad, gripen, skakad, hetsig.

 

En hel hop med olika ord tydligen. Det finns mycket som gör mig upprörd, oftast är det om någon säger en sak och gör en annan.

En sak hålla det en lovar annars kan en lika gärna strunta i att lova något.

 

Jag blir upprörd när jag tnker på att det är förbjudet att sjunga svenska nationalsången på skolavslutningen i vissa skolor då det anses vara rasistiskt. Det är så idiotiskt av dem som förbjuder att en undrar hur de kunde bli politiker/rektorer från början, det är ju precis som att ge sverigesrasister och nazister vår nationalsång till deras egen! Skäms på er ni som tycker det är rasistiskt, det är isånna fall lika rasistiskt att fira jul för det gör ju inte muslimerna som kommit till vårat land.

 

Jag blir upprörd när jag hör poliser som uttrycker sig på liknande sätt i radior efter midsommar helgen: " det har inte varit några grövre brott, nån misshandel, några våldtäkter och lite slagsmål". Men för faan gubbjävel, är inte våldtäkt ett grovt brott? Vissa verkar inte förstå vad en våldtäkt innebär för offret, död åt alla våldtäktsmän!

 

Jag blir upprörd av allt klagande på stackars SJ, vad ska de gör åt vädret? Jag är helt övertygad om att de som jobbar på SJ inte kör snödansen inför sina arbetspass för de hoppas på 2-3dm nysnö på spåret. Det är inte SJ som har hand om spåren, det är banverket, så kan nån jäkla tidning nån gång kasta skiten åt rätt håll? Om de tycker att det är rätt att kasta skit på grund av något vi människor inte kan styra över vill säga. Ingen klagar ju på länstrafiken när vägen inte är plogad, så otroligt dåligt att inte länstrafiken ser till att alla vägar är plogade så bussen inte blir försenad. Idioter är alla som skyller på SJ, det är inte deras fel, det är snöns fel. Sluta vara så himla stressade, blir ni 4 timmar försenade så är väl inte det hela världen, var glada att no överhuvudtaget kommer fram.

 

Det finns massor som gör mig upprörd, jag vill inte gå in på fler saker nu för jag ska fira jul med min familj ikväll och det vore kanske trevligast för alla om jag inte var svin förbannad när jag kommer dit.

 

Hoppas ni får en bra jul allihopa!

 

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards