Livet på Rabo

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Magda - 2 december 2010 22:07

Hittade en utmaning på en annan blogg, ja eller utmaning och utmaning den som hade den kallade den för utmaning så då får väl jag göra detsamma helt enkelt.

Den går antagligen ut på att lära känna sig själv alternativt låta andra lära känna en. Det handlar om 30dagar och 30 olika ämnen om sig själv. Jag som är lite halv narcissistisk kunde inte låta bli att haka på utmaningen.

Detta är ämnena (som inte jag valt, jag har kopierat detta från den blogg där jag fann det):

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Kom på att om jag börjar idag blir det sista dagen på nyårsafton, kan ju vara värt att prova. Kankse blir det något uppehåll för exempelvis julfirande, men jag ska försöka...

 

Så uppdrag 01- presentera mig själv

 

Jag heter alltså Magda och jag är 26år ung. Jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning och där trivs jag som hästen i hagen. Just nu är jag dock mammaledig för jag födde en liten tösabit den 3 oktober iår. Jag bor i den hålan jag är uppväxt med sambo, dotter och hund. Hade några år i storstan med mer eller mindre genomtänkta aktiviteter innan jag sprang på kärleken och flytta tillbaka. Jag dansar och sjunger hellre än bra, men det har hittills inte varit nåt hinder för mig i min vardag. Jag skrattar ofta åt mina egna skämt, men vem säger saker som de inte själva tycker är roliga? varför ens dra ett skämt som inte roar en själv? helt meningslöst. Jag gillar att kolla på fotboll, särskilt de lägre serierna där jag känner folk som spelar. Själv har jag gjort några säsonger i korpen och hoppas att återigen stå mellan stolparna till våren.

Jag väger just nu för mycket för min längd, eller det har jag ju alltid gjort men nu kan jag skylla på Noras ankomst, iallafall ett tag till. (5 år till minst)

Men om det ska ses från den ljusa sidan så skuggar jag på sommarn och värmer på vintern så Oskar har hittat en riktig drömtjej.

Jag gillar att ha tvn på som sällskap, finns mycket meningslöst dravel på tv om dagarna. Läser gärna böcker men då ska det helst vara biografier eller handla om något som hänt på riktigt. Bästa boken jag läst hittills är Lasermannen av Tamas Geller, har du inte läst den så LÄS DEN! All musik är av intresse, eller schlager och kommerisell pop är väl mindre intressanta även om det kan dyka upp en och annan godbit även där då och då.

Jag är ytterst lättroad så skrattar jag inte åt dig så är du förmodligen tråkig som få.

Jag gillar inte folk som vänder kappan efter vinden, oavsett om vinden blåser från mitt håll eller ej. Tycker inte speciellt bra om fåglar de är ofta för många. Har även svårt för trollsländor, maskar och spindlar.

Det var lite om mig, frågor på detta?

 

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards