Livet på Rabo

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Magda - 7 december 2010 16:59

Dagens ämne "min dag" skulle kunna göras enkel genom att jag beskriver vad jag upplevt under dagen. Det känns dock inte så roligt eftersom jag, Nora och Buster varit hos mamma hela dagen och bara suttit.

Eftersom jag älskar programmet "så mycket bättre" så tänkte jag göra en sån dag, en alternativ sådan eftersom jag inte skrivit några låtar själv. Istället för att 6 artister tolkar låtar jag skirvit får 6 artister tolka några av mina favorit låtar och spendera en dag med mig. Det här är alltså inte på riktigt utan bara i min fantasi och där kan allt detta inträffa.

 

Först måste jag ju presentera vilka 6 artister som är med på min dag. Följande är med: Till Lindemann i Rammstein, Lisa Miskovsky, Ebbot i soundtrack of our lives, Dave Grohl i FooFighters, Pink och Nina Persson.

 

Dagen börjar med att vi kör en 3 kamp med gokart, pilbågsskytte och slutligen sumobrottning. Får Till ens plats i en gokart? och syns Lisa i en fatsuit? det får vi nog aldrig veta men det vore nog en rätt kul syn. Själv kör jag svinbra och är skitsnygg i sumodräkten. Självklart vinner jag efter som det är min fantasti och jag som bestämmer.

 

På lunchen serveras ris, kyckling och currysås en favorit från förr. Under lunchen så tar Till ton och tolkar Saybias- I surrender på ett halv tyskt sätt. Vad nu halvtyskt betyder vet jag inte riktigt men det är bra som faan. Lisa Miskovsky sjunger Best of you av foo fighters  med endast en akustiskgitarr till sin hjälp, bättre än så kan det kanske inte bli. Nina Persson kör en underbar version av Counting Crows "Mr Jones". Jag gråter inte för jag tycker inte om att gråta i grupp, men om jag hade gillat att göra det så hade jag gråtit.

 

På eftermiddagen går vi alla en fotbollsmatch och av en händelse är det på stora valla i Degerfors, Dif möter Manchester United och vinner med 3-2. En fantastiskt match, ni borde ha varit där! Tror förövrigt att Pink är en jävel på att heja, hon platsar utan tvekan i vulkanerna.

 

Till middag äter vi rödspätta och potatis, min absoluta favorit rätt.

Nu är det dags för Ebbot att dra av "hear you me" av Jimmy eat world, en underbar lår framför av en briljant person. Pink gör en pop-rockig version av "Lovetrap" med Nikola Sarsevic. Slutligen går giganten bland giganter upp och framför Bruce Springsteens "I'm on Fire" och den har aldrig varit så bra som den är just då. Kvällen avslutas med öl och allsång med Dave Grohl på gitarr, och då är såklart alla mina vänner på plats och bredvid mig sitter min bror för han är den av alla jag känner som skulle uppskatta denna dag lika mycket som jag.

Till skillnad från det riktiga "så mycket bättre" så ramlar ingen med näbben ner i betongen och ingen är heller över 40 men har föreställningen av att vara 17...

 

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards