Livet på Rabo

Alla inlägg den 5 december 2010

Av Magda - 5 december 2010 17:31

Då har vi kommit till ämnet "det här åt jag idag"

 

Jag började min dag men frukost som så många andra människor gör. Det blev 2st mackor med julskinka på och ja, jag vet att det är tidigt att ha julskinka men till mitt försvar så kan jag säga att det faktiskt bara är vår andra för året.

Jag har ätit ett gäng pepparkakor lite utspritt över dagen, egentligen är det inte så gott men i brist på annat smakar det utsökt.

Min kära sambo var inne och läste mitt förra inlägg och såg då att ämnet för dagen var vad jag ätit. Han ville då passa på att glänsa lite så alla skulle få veta vilken underbar man han är. Han bestämde sig för att slänag ihop lite kotletter med trattkantareller och spaggetti. Det blev mycket gott och han får som vanligt med beröm godkänt. Det är ofta sambon som lagar mat i vårt hushåll, jag är inte så mycket för att laga mat, jag är mer för att äta den.

 

Kul förresten att hela 46st var inne på min blogg igår. 46 st är väl ingenting sitter ni och tänker men för mig som bor i en liten håla med knappt 20 invånare så är 46 en hel befolkning. Synd bara att ni inte hittar till kommentarerna själva så nu måste ju jag hjälpa er lite. Tryck på kommentera och berätta för mig vilken dag ni ser mest framemot att läsa eller skriv nånting helt annat. Tyck till, var lite vågad, do it!

 

Listan lyder som följer:

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Magda - 5 december 2010 13:45

Vi har precis tagit det foto vi tänker sätta i våra julkort. Inget kort blev extremt bra eftersom Nora envisades med att fisa hela tiden och Buster helst av allt vill pussa sin kompis i ansiktet. Vi har iaf enats om att ett julkort ska inte vara perfekt det ska GLÄDJA, och det tror vi att vårat val kommer göra. Mer säger jag inte eftersom merparten av våra julkortsmottagare läser denna blogg.

Det sitter en otroligt roande lapp i Noras tomtedräkt, "KEEP AWAY FROM FIRE" tack för tipset liksom. Känns lite galet att det överhuvudtaget behöver finnas en sån lapp i ett babyplagg, om det inte är självklart att babyn inte ska sitta i elden kanske det här med att skaffa barn inte är ett alternativ. Men det är bara min tanke, alla tänker ju inte som jag.

 

Ikväll kommer fortsättningen på utmaningen, ämnet är "det här åt jag idag"...inte vidare intressant kanske, men vem vet? kanske går jag ut och äter nåt jag hittar på marken för att ha nåt att skriva om, det kan inte uteslutas helt!

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards