Livet på Rabo

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Magda - 4 december 2010 23:28

Kom på att jag bara måste nämna det Katrin Zytomierska startat är helt jäkla fantastiskt!

Har ni missat vad det är så kolla in hennes blogg NU!

 

www.finest.se/katrin

 

Om inte det skänker er julstämning så finns det inget som gör det.

 

Jag har inte bidragit ännu, men jag ska...vet bara inte med hur mycket än måste fundera över det en stund till.

 

Av Magda - 4 december 2010 22:41

Nu vet jag att det är flera som undrar hur syjuntan var, hur gick det, vad blev det? osv.

Jag kan ju börja med att säga att det inte blev nån bil i filt. Jag klippte ut vad jag tyckte kunde bli en bra form på en bil, satte tråd i nålen och började sy, fick efter ca 5 stygn en knut på tråden och jag kände att det var ett tecken. Jag förlorade lite filt tyg men självförtroendet är intakt eftersom jag vet att det är bäst att göra saker en är bra på så jag la ifrån mig nålen och greppade glaset. Jag har efter denna kväll kommit fram till att jag BÖR lära mig virka till nästa gång så jag har nåt annat än vinet att koncentrera mig på. Det var mycket trevligt och roligt, på slutet var vi dubbelvikta och det tog ett bra tag att komma ut genom dörra. Tackar er alla närvarande för en mucho trevlico kväll. Imorse var jag inte helt övertygad om att det skulle bli en bra dag men det var inte så illa som jag först befarade ändå.

 

Idag har vi varit och kollat in Oskars brors nya hem. Större hus än det är det nog ingen som behöver. De har fler rum än de vet vad de ska göra med, men det kommer förmodligen lösa sig på sikt.

 

Kvällen spenderades i stugan med Oskars mamma och syster samt Noras kusin och hennes morfar. Hur det går ihop kan ni ju klura på om den inte är helt självklar från början. God mat och "så mycket bättre" vad mer kan begäras av en lördagkväll?

 

Nu sover min oäkta hälft i soffan med Buster på fötterna, Nora ligger och hickar i vagnen och här sitter jag och funderar över livet.

Av Magda - 4 december 2010 14:51

Idag ska det enligt listan handla om mina föräldrar.

 

Jag har två föräldrar, en mamma Ing-Brith och en pappa Leif. De är fortfarande gifta och bor i ett hus i samma håla som jag.

Den lille gossen Leif föddes av sin mor i sthlm, han var sommarbarn härnere på landet och med tiden växte han upp och blev kär i flickan Ing-Brith.

 

Pappa är idag pensionerad brandman vilket betyder att han älskar att elda löv, skräp, gräs, träbitar ja istort sett allt som brinner. Han säger själv att han har ett brinnande intresse och skrattar högt åt sig själv. Jag har som princip att aldrig skratta när pappa tror sig hitta en rolig historia i nån tidning, jag behöver sällan kämpa för att hålla mig för skratt... Annars har vi ganska lika humor, såkallade "gubbskämt" gillar vi båda två.

Pappas största intressen (efter att elda) är fiske, fiske och fiske. Han gillar att fiska helt enkelt, och sen grilla fisken med en "grill Whiskey" i handen. Han syns även ofta sovandes i ena hörnet av soffan medan tvn visar något jakt/fike/natur program.

 

Mamma har aldrig bott nån annanstans än i just denna håla. Hon tycker mest av allt om att prata tror jag. När hon sätter igång gäller det att ligga i för att få en syl i vädret. Jag är förvisso inte så jäkla dålig jag heller, men i jämförelse med mor min ligger jag i lä.

Mamma är totalt fotbollsgalen, hur hon lyckas få pappa att åka 7-8 mil för att titta på en div 6 match är en gåta, och mycket beundransvärt. Hon har en stor kärlek till Christer Sjögren och det är väl tur att nån i familjen inte kräks vid blotta tanken på att behöva se och lyssna på den mannen. Förutom fotboll och Christer så gillar mamma liksom jag att shoppa, titta på folk och äta gott. Vi har mycket kul tillsammans mamma och jag, även om jag ibland blir oehört irriterad för hon har en förmåga att tjata hål i huvet på en. Jag kommer nog bli likadan, alla mammor tjatar har jag hört...

 

Mina föräldrar är bra föräldrar, jag gillar dem mycket!

Nu är de mormor och morfar oxå, och det är tydligen det bästa som hänt dem...tror de glömmer att utan MIG ingen Nora!

 

Det var lite om mina föräldrar, de har ju levt i 61 respektive snart 66 år så det finns såklart massa mer att förtälja men det orkar jag inte. De har iaf gjort så gott de kunnat med mig, och jag blev ju en fantastisk medborgare så de är ju inte helt tappade bakom vagnen så att säga  

 

 

 

 

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards