Livet på Rabo

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Magda - 6 december 2010 13:31

Rubriken för dagen vad är kärlek? är ju inte den lättaste att ta itu med. Jag kommer icke göra någon djup dykning i ämnet när det finns så många andra som beskriver kärlek bättre än jag nånsin kommer göra.

 

Jag har väldigt svårt att förstå vad som är så romantiskt med levande ljus, champange och skumbad med gullilull och snuttiplutt. Ett badkar rymmer sällan mer än en person åt gången så varför sitta där och trängas med champange som inte ens är gott.

Rosenblad på sängen är en sån där annan grej jag heller aldrig riktigt förstått, varför locka dit bin och humlor? Jag hatar smulor i sängen så varför skulle jag vilja ha blomblad i den?

I alla filmer ska det alltid regna när de äntligen får varandra så de kan pussas i regnet i flera minuter. Det förstår jag inte heller det romantiska i, det blir blött, kallt och obehagligt. Gå in i värmen med er istället, stå där och förkyla sig är väl onödigt.

 

Jag fick ett sms en gång för rätt många år sedan det stod " Du är lika söt som Tånged var bra i andra halvlek sist" , den kärleksförklaring ligger mig fortfarande varmt om hjärtat även om jag aldrig kände nåt för mannen som skicka den.

 

En annan man sa en klok grej till mig vid ett tillfälle, förmodligen det enda kloka han nånsin sa till mig.  "När man vaknar bredvid någon och inte känner för att gå därifrån på en gång så har man hittat rätt" givetvis sa han detta medan han skynda sig mot ytterdörren...men det hör inte hit.

 

För mig är kärlek precis så som Live's sångare Ed sjunger i they stood up for love,

"Maybe home is where the heart has given up, to the one"


Den här är till Oskar som är mitt livs stora kärlek, och om inte den här låten beskriver kärlek har jag ingen aning om vad kärlek är.

 

 

 

Imorn är ämnet "min dag"

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards