Livet på Rabo

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Magda - 20 december 2010 09:38

Det brukar heta att en inte ångrar det en gjort utan det en aldrig gjorde, jag är benägen att hålla med.

 

Det jag ångrar mest av allt är en så löjlig sak som att jag inte friade till Olof Mellberg när jag hade chansen. Jag menar han stod ju bara där på Stora Valla och kolla på cup-matchen, eller han hade nog tittat på matchen eftersom det här var efter att slutsingalen ljudit. Jag såg honom blev alldeles uppspelt och tänkte gå fram och säga "Hej jag heter Magda, vill du gifta dig med mig?" Men jag balla ur. Jag blir så trött på mig själv, jag vågade helt enkelt inte och jag färstår än idag inte vad jag var rädd för. Jag hade nog inte fått stryk och jag hade med största sannolikhet inte heller blivit förlovad så vad var problemet? Jag ÅNGRAR mig verkligen, för hur roligt skulle inte det vara att kunna säga att en friat till karln...usch och fy för att vara så feg som jag var då.

 

Men det är väl såklart bättre att ångra något sådant än att exempelvis ångra att en har mördat någon eller dylikt. Nu kanske det är bäst att jag förtydligar att det inte är så att jag mördat någon och inte ångrar mig heller. Jag har inte mördat någon om inte spindlar, getingar, flugor och andra små insekter räknas. Om det räknas vill jag redan nu säga att jag alltid agerat i självförsvar och att de nästan alltid gjort sig skyldiga till olaga intrång i mitt hem först. Så det så!

 

 

Av Magda - 20 december 2010 09:10

Fredag och lördag förra veckan spenderade jag som en riktig lyxhustru, minus överflödet av pengar då såklart.

 

I fredags tog jag med mig grannfrun på shoppingrunda, det gick jäkla bra i början men när det kom till att hitta något klädesplagg till oss själva gick det genast sämre. Förstår inte varför kläderna inte är figursydda efter min kropp, alla vill väl egentligen se ut som mig, eller?

Jag hitta iaf en svart trasa på rea, jag tänkte att det var nåt jag kunde gå och dra i hemma vid om den inte riktigt var som jag tänkt (orkade i vanlig ordning inte prova den på plats). Jag är dyng nöjd med mitt köp, jag älskar den, den är underbar, den är så skön. Jag kanske till och med kan ha den på nåt av de 3 ställen vi ska fira jul, inte för den är svin snygg utan mer för att jag trivs så sjukt bra i den, mitt nya favvoplagg, YEAH! (tighta ärmar och oversize, om ni undrar)

Det var i vilket fall som helst en mycket trevlig dag, Tack Linda.

 

I lördags hade Karin bjudit in till tjejkväll, hur skulle en kunna tacka nej till liknande tillställning. Jag hade så jäkla roligt att jag funderar på om inte "kärringbytar veckor" inte vore så dumt ändå, med undantaget då att jag skickar runt Oskar till de olika herrarna och tar emot de olika landsbygdsfruarna i vårt hem! Det var alldeles förlängesen jag skratta så mycket, jag fick träningsvärk i den degklump som befinner sig där min mage en gång satt av allt skrattande. Det var en fantastisk kväll rakt igenom, ja minus snöstormen då kanske på dit och hem vägen.

Asså shiit vilken kväll   

Som jag skrev på den berömda fejsbucken, jag tackar och bockar och bugar så lågt att jag slår skallen i gölve!

Den här hålan sväljer en hel hop av trevligt folk, det är här en ska bo hörrni!

 

Tack även till min underbar oäkta hälft som efter 11 dagars arbete var ledig i två dagar så lilla jag fick roa mig kungligt med att gå utanför huset och prata med några som inte bara svarar "aaauuuiii" eller "voff" när jag tilltalar dem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards