Livet på Rabo

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Magda - 22 december 2010 18:56

Fyy vad jag inte vill skriva om något ögonblick, tycker inte att det är ett dugg kul. Sist det handlade om ögonblick lyckades jag svamla mig igenom ett inlägg, men känns inte kul att behöva försöka med det igen. Jag vill inte hoppa över det heller för då har jag ju misslyckats med utmaningen och det nederlaget orkar jag inte ta innan jul.

 

Får helt enkelt skriva om en sak som nyss hände, det kan väl räknas som ett ögonblick, eller?

Nora vår lilla skitunge satt i sin babysitter och "tala" med Laban och hans prickiga hund, jag tar ner hunden och räcker den till henne och hin sträcker ut handen och tar tag i den. Ett stort ögonblick då hon aldrig gjort så förut, ett kort ögonblick för hon släppte efter en mycket kort stund när hon insåg att den inte gick in i munnen. Men det var iaf ett ögonblick, inte lika vackert och laddat som när E.T´s finger möter barnets men ändå. Inte heller ett skräck injagande ögonblick som när mamman i "den onda dockan" läser "batteries included" på kartongen chucky kom i samtidigt som batterierna ramlar ut på golvet...

Men det var ett ögonblick och det inträffade mycket nyligen här på Rabo!

 

Imorn ska jag skriva om saker som gör mig upprörd. Formuleringen på morgondagens rubrik gör mig lite smått upprörd för jag tycker det låter som grymt dålig svenska, men vad vet jag.

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Magda - 22 december 2010 09:52

Läste en lite rolig grej i "Vi Föräldrar". Tydligen  så föredrar bebisar likten av bröstmjölk, choklad och banan framför lukten av ammoniak, citron och ruttna ägg...

Men seriöst, är det på riktigt? Räck upp handen om du hellre luktar på choklad än ruttna ägg. Det är väl ganska självklart vad en föredrar av de dofterna, men det pågår ju tusentals idiotiska studier varje år så egentligen är jag inte förvånad.

Men bra att veta att Nora inte kommer reagera med välbehag om jag trycker upp en trasa ammoniak i näsan på henne.

 


Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards