Livet på Rabo

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Magda - 16 december 2010 11:11

Vad drömmer en sån som jag om? Jag som har allt, vad har jag rätt att drömma om? Jag har naturligtvis inte allt, men jag kan inte påstå att det är något som jag direkt saknar. Visst vore en vinst på några miljoner inte ovälkommen, men samtidigt finns det andra människor som behöver den vinsten bra mycket mer än vad jag gör.

 

Det jag verkligen drömmer om just nu är ett annat yrke än det jag har, jag har alltid velat sitta i radio och prata om allt och ingenting. Jag har det perfekta radioansiktet och en oförmåga att vara tyst så jag är som klippt och skuren för det. Journalist ska en vara om en ska få sitta i radio o tjata, journalist kommer jag aldrig bli. Det är alldeles för höga intags kriterier till den utbildningen. Jag har inte höga betyg för jag är lat. Har hört att lathet inte heller är en egenskap som passar sig i journalist yrket, nyheterna sover aldrig. (det gör inte en småbarnsförälder heller men inte sjutton behövs det 2.0 på högskoleprovet för att bli en sån inte). Jag letar dagligen efter den där räkmackan som det sägs att en kan trampa på och glida in i p3's studio.

Jag skulle kunna tänka mig att skriva böcker och leva på det. Fantasi har jag men kanske inte så pass bra att det slår stort i bokhandeln. En barnbok vore nog inte så tokigt. Tänk vad härligt det måste ha varit att vara Astrid Lindgren, hennes sagor och figurer är ju rakt igenom underbara! Var fick hon allt ifrån egentligen, fantastiska lilla kvinna.

 

Det jag drömmer om i stort är en bättre värld. Där vi människor använder våra hjärnor till att göra gott istället för att konstruera vapen som kan slå ut allt liv på jorden. Där barn får vara barn och alla har mat på bordet varje dag.

 

Det är ingen idé att hålla på och drömma om en bättre värld för alla, det enda liv jag besitter förmågan att kunna förändra är mitt eget. Vi får väl se om jag lyckas uppnå nån av mina drömmar, fortsättning följer till den dag jag inte längre vandrar på jorden.

 

 

 

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards