Livet på Rabo

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Magda - 4 januari 2011 20:55

Mina auktioner på Tradera går bättre än förväntat, mye bättre. Ja alla går ju inte svinbra men det är vissa som kommit upp i priser jag inte ens kunde drömma om, samtidigt som vissa inte ens är budade på. Mina kläder ligger på utropspirs 1kr eller inget alls änsålänge, men det är ju inte över förrän på söndag. Hursomhelst så är det bättre att få en sketen liten summa än att ha massa kläder en inte använt/använder hängandes i garderoben. Bättre att göra plats till nya kläder som jag sedan kan sälja på tradera när jag inser att jag inte använder dem heller, haha.

Noras små mini paltor däremot är mer eftertraktade än mina tält, de auktionerna går bättre!  

Har 33 auktioner ute just nu, blir lite att ta itu med på söndag/måndag men det är roligt tycker jag. Just nu ligger det sammanlagda budandet på 188kr, och då är det bud på ca hälften av gejerna änsålänge inte illa tycker jag, hoppas det ökar under söndagen. Följer det med spänning  .

 

 

 

Av Magda - 4 januari 2011 17:32

Idag har jag varit med lilla Nora till bvc. Det var dags för första vaccinationen idag, två sprutor en i varje lår.

Det var inte jätteroligt att bli stucken i benen men jag tycker ändå hon var väldigt duktig. Skrek i kanske 1-2 minuter och sen var det bra. Jag tror att hon uppskattade min ärlighet för jag sa till henne innan att det skulle göra ont en stund men sedan gå över. Taskigt att vilsele sina barn och säga att det inte gör ont, det tror jag gör att barnen skriker av både smärta i benen och i hjärtat då de litat på sina föräldrar, haha.

 

Återstår nu att se om hon kommer få feber eller ej, ingen hittills o inte speciellt gnällig.

 

Vi passade även på att väga och mäta den lilla, hon väger nu 5560g och är 58cm, ingen överdrivet stor tjej men bra mycket större än när hon föddes och sötast i världen.

 

Efterår åkte vi till mina föräldrar och sa hej en liten stund, Noras mormor tillhör inte den mest intelligenta skaran direkt. Hon trodde nämligen att Nora fått sprutorna i hälarna, vaa!?! Jag vet inte hur hon tänkte där, tror inte hon vet det själv heller faktiskt.

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards