Livet på Rabo

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Magda - 25 november 2010 19:49

Jag har förvandlats till en riktigt hemmafru. När jag bara går här hemma och drar hela dagarna så har jag märkt att det faktiskt finns saker att göra hela tiden. Förut har jag mest legat i soffan och göttat mig, men det är jag sjukt trött på nu efter mitt halvår med foglossning.


Igår rensa jag ytterligare i en garderob och gjorde slänga-spara-loppis kartonger...blev ingen spara kartong igår, varför spara sånt jag inte ens visste vi hade? Oskar sa att jag hade fria händer med alla grejerna så jag körde på  

 

Idag har jag tvättat (som alla dagar), bakat och adventspyntat. Blev bra mysigt med stjärnorna och ljusstakarna, dock saknas det något att ha i vardagsrummet. Det känns ju extra hårt eftersom jag inte alls gillar att köpa nya grejer, jag är absolut inte shoppingberoende  

Jag fick för mig att jag skulle baka saffrans muffins, de blev rätt fina men kanske inte så spännande som jag hoppats. Men de går att äta iaf för de smaka gott.

Har gjort iordningen den årliga adventskorgen till grannarna som tack för det gångna året, de är ju så rara som tar hand om vår Buster när vi jobbar/är borta länge. Vi får även alltid massa potatis och lök av dem från deras trädgrådsland, och de som känner mig vet att jag älskar potatis!

 

Nu ska jag göra klart julkorten (fotot är inte taget ännu) men jag tänkte göra framsidorna klara om Nora och Buster låter mig.


 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards