Livet på Rabo

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Dag 12, I Min Handväska

Av Magda - 13 december 2010 11:02

Jag får först och främst erkänna att jag är otroligt dålig på att använda handväska. Jag har nästan alltid min plånbok i ena byxfickan och mobilen i den andra...så har det alltid varit. Men jag äger ändå några väskor, eller de mest använda är mer som tygpåsar och jag gilla dem oerhört mycket, tyärr är de rätt trasiga numera efter att jag tryckt ner matlådor, tröjor och en och annan vinare i dem.  

Jag har en ny favorit nu som jag köpte i spanien bara för att den var söt, den är rosa med röda prickar, kanske inte låter så snygg och det är den säkert inte heller i allas ögon men jag gillar den!

 

Innan jag kommer till vad som alltid finns i min handväska ska jag förklara lite kort varför jag sällan använder någon väska när jag ska på gallej eller bort överhuvudtaget. Första gången jag hade med mig en väska ut på lokal gick jag ifrån den 4-5 gånger, det var som tur var alltid någon vänlig själ som såg detta och sprang efter och gav den till mig.

Andra gången jag hade väska med mig hängde jag av misstag in den i garderoben. Tredje gången insåg jag att det var skärpning som gällde så jag koncentrera mig verkligen på att ha koll på väskan hela tiden vilket resulterade i en av det absolut tråkigaste kvällarna i mitt liv. Var det bra musik, träffa jag något roligt folk, var ölen god? Ingen aning men väskan var med!

Jag slutade återigen att ha väska, det var inte min grej.

Numera är jag lite bättre på att hålla koll på en väska, men jag skulle inte lita helt på mig i den här frågan.

 

Jag förvarar alltid tamponger i mina väskor, det finns i varenda väska jag nånisn använt, tror tillochmed att det ligger några i Oskars väskor om det mot alla odds inte skulle finnas i min egen i en nödsituation. Något annat som det i stort sett alltid finns är cerat/lypsyl av något slag.

Av någon underlig anledning ligger det nästan alltid gamla kvitton i väskorna också, jag är helt enkelt för lat för att ta ur dem därifrån och lägga dem där de hör hemma, nämligen i sopkorgen.

Det är de sakerna som alltid ligger i min hansväska, mobil, plånbok och nycklar har en förmåga att hamna i byxfickan oavsett om jag har handväska med mig eller ej.

Förr hade jag även alltid en dosa snus i väskan, men inte längre för nu i början av december var det 1 år sen jag sluta! Bra Magda! *klappar mig själv lite på axeln*

 

Smidigt nu med skötväskan förövrigt, den har bara blivit glömd innanför dörren sisådär en 17 gånger sen Nora och jag började gå utanför dörren för 5-6 veckor sen. Det tar sig sa flickan som hade eld i håret.

 

 

 
 
Ingen bild

Helena

13 december 2010 15:44

Skötväskan är kanon som handväska! Snart får du kläm på det och finns alltid med ;=)
kram♥

Magda

15 december 2010 11:25

Ja den är bra, poblemet är att inte glömma den hemma/i bilen/ hos någon jag varit hos osv...Jag är hopplöst tankspridd på såna grejer.

 
Ingen bild

Helena Sahlén

13 december 2010 19:41

Tänk vad olika man är, jag går typ inte en meter utan min väska. Där har jag det mesta, men då den är stor kan man få gräva en stund innan man finner vad man söker. Dessutom försvinner det saker in i fodret, inte bra. Jag måste ta tag i det och laga den, när jag orkar. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 5 januari 2011 23:54

Jag kommer inte längre blogga här, jag har flyttat till minbebis.com   Ny adress, samma tjat.   http://minbebis.com/blogg/magda   Hoppas vi ses där! ...

Av Magda - 5 januari 2011 17:23

Idag har jag storhandlat alldeles ensam, skönt med lite egentid samtidigt som det är lite tråkigt att handla själv. Nu var jag ju inte ensam i affären, det var en hel hop med människor där. Ett äldre par befann sig ungeär där jag var hela tiden i aff...

Av Magda - 4 januari 2011 20:55

Mina auktioner på Tradera går bättre än förväntat, mye bättre. Ja alla går ju inte svinbra men det är vissa som kommit upp i priser jag inte ens kunde drömma om, samtidigt som vissa inte ens är budade på. Mina kläder ligger på utropspirs 1kr eller in...

Av Magda - 4 januari 2011 17:32

Idag har jag varit med lilla Nora till bvc. Det var dags för första vaccinationen idag, två sprutor en i varje lår. Det var inte jätteroligt att bli stucken i benen men jag tycker ändå hon var väldigt duktig. Skrek i kanske 1-2 minuter och sen var ...

Av Magda - 3 januari 2011 21:49

Det är helt sjukt, idag är trejdedagen utan läsk och jag ser colaflaskor när jag blundar. Riktigt så illa är det inte men jag kan känna smaken i munnen och jag känner ett grymt begär av att hitta en flaska och svepa den. Jag har enorm abstinens, j...

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards