Livet på Rabo

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Dag 26, Mina Rädslor

Av Magda - 28 december 2010 15:51

Min största skräck är att bli bortrövad och adrig hittad. Det låter kanske fånigt men tänk er att ni går på en gatan någonstans och helt plötsligt blir ni indragna i en bil och så är ni borta föralltid. Blir satta i nån lägenhet nånstans i världen och blir utnyttjad på ett eller annat vis. Nej fyy faan, det är verkligen det jag är mest rädd för, antingen att det ska hända mig eller att det ska hända Nora eller nån annan jag tycker mycket om. Att det överhuvudtaget händer är fruktasvärt. De som kidnappar/lurar med sig kvinnor och barn världen över är riktiga avskum, men det finns inga som är lägre i rang än de jävlarna som betalar för att göra vad de vill med de stackars människorna. Sålänge efterfrågan finns och folk tjänar pengar på det kommer det aldrig sluta.

Jag gjorde misstaget att se filmen "Taken" när den kom, paniken sprider sig i kroppen på mig bara jag tänker på den.

Oskar har lovat att han aldrig ska sluta leta om det är så att jag bara försvinner en dag. Nu tror ju inte jag att jag kommer bli bortrövad bara sådär här i byn, men så var det väl heller ingen som trodde att Engla skulle råka ut för ett monster påväg hem från sin fotbollsträning heller.

 

Jag är rädd för vad vi människor är kapabla att göra mot varandra. Rädd för att en dag råka vara på fel plats vid fel och komma ivägen för en person med kraftig störning.

 

Rädd för att vi människor på ett eller annat vis lyckas spränga upp världen och vara en av de få som överlever i värld där naturens lagar råder. Filmen "vägen" är ett typ exempel på vad jag menar, även det en film som får mig att rysa när jag tänker på den.

 

Sjukdomar och bortgång bland mina nära och kära är oundvikligt, jag är inte rädd för de sakerna även om jag innerligt hoppas att vi inte ska drabbas av det såklart.

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

 
 
SAILAWAY

SAILAWAY

28 december 2010 16:45

Vilken fin blogg du har!
Är det ok om jag länkar till dig så jag hittar tillbaka? ;)
Håller med dig om dina rädslor, känner samma själv.
Men några andra rädslor jag har är en enorm cancerskräck efter att ha sett mamma dö i en hemsk cancer då jag var ganska ung.
Sen är det att de ska hända någon i min familj något, det är mina största rädslor.
Ha en fin dag!

http://www.bloggplatsen.se

Magda

28 december 2010 17:03

Länka på om du känner för det, helt ok för min del.
Tråkigt med din mor, kan förstå din rädsla för cancer. Jäkla skit sjukdom.

 
Ingen bild

Johanna Pehrson

28 december 2010 16:49

Jag har haft samma rädsla, men den har gått över till en ännu mer rädsla för att mina barn ska rövas bort... Usch! Tänkt om man aldrig får ro i själen... Hihi!

Magda

28 december 2010 17:06

Ja, jag blir knäpp när jag börjar tänka på det för mycket. Ska sluta tänka så, eller försöka tänka på nåt annat en stund nu iaf :)

 
Budda

Budda

28 december 2010 19:16

Tack för att vi läsare får ta del. :)Bara dina tankar och oro inte hindrar dig att leva.
Jag är bla rädd för stroke och att ha assisterter, vara beroende av andra, inte kunna uttrycka mig men jag hindras inte av det utan har varit med om så mycket och kan ha ro i att, där det finns en början finns det ett slut. Att en dag är det över. Jag kämpar på och njuter.

Var rädd om dig.
God hälsning från Budda

http://www.budda.bloggplatsen.se

Magda

28 december 2010 19:41

Nej då, jag hindras inte från att leva, jag går inte runt och ständigt är rädd för att bli indragen i en bil el dylikt, men det är nåt som verkligen skrämmer mig att det inträffar dagligen runt om i världen.

Gillar verkligen din blogg! Läsvärd till tusen.

 
Jeleniish

Jeleniish

28 december 2010 22:00

mörker

http://www.jeleniish.bloggplatsen.se

 
mallan

mallan

28 december 2010 22:04

Fin blogg!!

Min största rädsla är att något ska hända min dotter. Me är även en aningen rädd för att gå ensam ute när det är mörkt.

http://mallan86.bloggplatsen.se

 
Budda igen

Budda igen

4 januari 2011 00:33

Bor du i det fina huset i headern? :)
Härlig bild.

God fortsättning. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magda - 5 januari 2011 23:54

Jag kommer inte längre blogga här, jag har flyttat till minbebis.com   Ny adress, samma tjat.   http://minbebis.com/blogg/magda   Hoppas vi ses där! ...

Av Magda - 5 januari 2011 17:23

Idag har jag storhandlat alldeles ensam, skönt med lite egentid samtidigt som det är lite tråkigt att handla själv. Nu var jag ju inte ensam i affären, det var en hel hop med människor där. Ett äldre par befann sig ungeär där jag var hela tiden i aff...

Av Magda - 4 januari 2011 20:55

Mina auktioner på Tradera går bättre än förväntat, mye bättre. Ja alla går ju inte svinbra men det är vissa som kommit upp i priser jag inte ens kunde drömma om, samtidigt som vissa inte ens är budade på. Mina kläder ligger på utropspirs 1kr eller in...

Av Magda - 4 januari 2011 17:32

Idag har jag varit med lilla Nora till bvc. Det var dags för första vaccinationen idag, två sprutor en i varje lår. Det var inte jätteroligt att bli stucken i benen men jag tycker ändå hon var väldigt duktig. Skrek i kanske 1-2 minuter och sen var ...

Av Magda - 3 januari 2011 21:49

Det är helt sjukt, idag är trejdedagen utan läsk och jag ser colaflaskor när jag blundar. Riktigt så illa är det inte men jag kan känna smaken i munnen och jag känner ett grymt begär av att hitta en flaska och svepa den. Jag har enorm abstinens, j...

Presentation


Här får du följa mig i min vardag. Jag bor på Rabo med min sambo Oskar, vår dotter Nora född 101003 och vår hund Buster.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards